
Digitális oktatás
Online szülői tájékoztató a MátrixSuliban, ahol élmény a tanulás
Van olyan hely, ahol a digitális oktatás sem okoz különösen nagy nehézséget, a családok nem tépik a hajukat, és a gyerekeket sem viseli meg a helyzet, mert az iskola támogatja őket, amiben csak bírja. Cikkünkből kiderül, hogy nem kell hozzá nagy varázslat.
A MátrixSuli Budapest azt az elvet vallja, hogy kell a gyerekeknek a kontakt óra, nem küldik ki feladatokat, hogy csinálja meg otthon egyedül a diák és küldje vissza a tanárnak. A rengeteg pozitív szülői visszajelzés még őket is meglepte (a cikkünkben olvashatnak néhányat).
Az órarend szerint majdnem minden órát megtartanak. Most is kiderül, hogy mennyivel jobb a kis osztálylétszám. 15 gyerekkel még lehet úgy online foglalkozni, hogy mindenkit meg lehessen szólítani az online térben is. A legkisebbeket még így is tovább bontották két csoportra, mert ott olyan anyagot kell átadnia online a tanítóknak, amihez sokkal több egyéni törődés kell, mindenki olvasását meg kell hallgatni, le kell ellenőrizni, hogy jól kanyarítja-e az új betűt a kisdiák.
A legkisebbek képpel jelentkeznek be, mert ők ragaszkodnak hozzá, hogy lássák a tanítójukat és egymást is. Nekik így lehet könnyebben magyarázni.

A felsősöknél sokszor megosztja a tanár a képernyőjét, ők már “csak” hangban vannak ott az órán, de minden órán minden gyereket megszólítanak, így nem veszítik el őket az éterben.
Ahol több gyerek van otthon nagyon jól érzékelni, hogy az alsós szobájából hangos csivitelés, élénk párbeszédek haladszanak ki, míg a felsősök szobájába be kell kukucskálni, hogy van-e épp óra.
Az etika, és osztályfőnöki órák most még nagyobb hangsúlyt kapnak. A gyerekekkel még többet kell beszélgetni. Kitérnek a különböző élethelyzetekre, eszközöket keresnek a bezártság jobb elviselésére, oldják a gyerekek szorongásait, pozitív jövőképet alkotnak. Ezekre segít rá az osztályonkénti heti egy online jóga óra , ahol a stressz levezetése és a légzéstechnika van főszerepben.
Idézetek szülőktől kapott levelekből:
Egy év online tapasztalattal a fiaimmal a hátam mögött azt tudom mondani, hogy nem gondoltam, hogy az online tanítás ilyen jó is lehet. Jázmint meg kellett tanítani felvenni és letenni a skype hívásokat, de ez volt az összes olyan dolog amihez igénybe vette a segítségem. Önállóan intéz mindent, az órákat öröm hallgatni, csak jókat tudok írni. Köszönjük, Gabriella (1.oszt.)
Van körülöttünk néhány példa, azok alapján nagyon jóra értékelném a mienket, a tieteket! 🙂
Nem internetes feladatkiosztás é számonkérés zajlik, mint sok helyen, hanem igazi órákat tartotok, OKTATTOK.
Persze nem lehet ugyanolyan, mint tanteremben, de amit a lehetőségek engednek, azt kihozzátok belőle.
Szóval szerintem példaértékű, amit csináltok, nagy RESPECT! 🙂
Úgy látom, a gyerekek is partnerek, sokszor hallom az interakciót. Szerintem szeretik ők is. Egy apuka (5.oszt.)
Nagyon féltünk az online oktatástól, de pozitívan csalódtunk. Az iskola rögtön lereagálta az òrarenddel kapcsolatos óhajainkat, Valentina úgy tanít az online térben, mintha mindig ezt csinálta volna. Jó ötlet volt a csoport bontás is, pedig biztos nagyon megterhelő duplán leadni ugyan azt az anyagot. Ákos bácsi és Zsuzsa néni òrái is szuperek. Alina önállóan tanul, mi is tudunk dolgozni. Köszönjük szépen! Dorottya (1.oszt)
Kedves Erika! Köszönjük , hogy mindnyájan a maximumot próbáljátok kihozni ebből a helyzetből! Néha, amikor sikerül itthon lennem, picit belehallgatok az órákba és látom ,hogy mindent megpróbáltok, hogy úgymond ébren tartsátok a gyerekeket a gép előtt és e közben még tudást is csepegtessetek a fejecskékbe.
Tamás bácsi matek órái is szuperek. Tamás üzeni, hogy szeretne iskolába menni. Klára (4.oszt.)
Én, mint szülő hálás vagyok azért, hogy Flórának gördülékenyen megy az online oktatás. Ott van az órákon, amik folyamatosan mennek. Ebédnél látom, akkor mindig jókedvű, pozitív visszajelzést ad az órákról. Jó, hogy nem egyedül tanul, hanem kapcsolatban van az osztállyal, a tanárokkal. Hallom, hogy sokszor beszél ő is. Ez akkora öröm, mert látom a fiamnál, ahol nem így megy az oktatás, hogy milyen hamar befordult. Flórának, az iskolába járást leszámítva, alig történt változás az életében. Köszönöm azt a sok munkát, amit ennek érdekében beleraktatok. Ágnes (6.oszt.)
Fontos, hogy az online tanulás ne az extra adag tanulnivalóról szóljon, nem az a cél, hogy egész napra szögezzük az asztala elé a diákot.. Magára a gyerekre is oda kell figyelni, a személyiségére, a hangulatára. Változatos tevékenységeket kell felajánlani nekik, amiből kedvükre válogathatnak.
Ezzel az odafigyeléssel sikerült elérni, hogy a gyerekek a digitális oktatást is szeretik (persze azért várják, hogy végre visszatérjenek az iskolába), a szülők pedig elégedettek, kevésbbé terheltek, jut idejük a munkára.

Hogyan lehet a jelenlegi helyzetben megismerni az iskolát:
A tervezett szülőtalálkozót a járvány miatt nem tudjuk megtartani, ezért az online térbe megyünk át.
Április 7-én 17 órakor várjuk az érdeklődő szülőket egy online beszélgetésre. Itt intézményveztőnk bemutatja az iskola működését, alapelveit, illetve az elsős tanító néni is bemutatkozik. A felmerülő kérdésekre mindenki választ kap.
Leendő elsőseinknek, ahogy a helyzet engedi játszóházat tartunk, illetve augusztusban várjuk őket egy napközis ismerkedő (kincskereső) táborba is.
A hivatalos beiratkozás április 15-én van, de hozzánk ez után is könnyen át lehet iratkozni.
A felsőbb évfolyamokra (2-8.osztály) jelentkezőket beosztjuk próba hetekre (már többen várakoznak, hogy újra nyissanak az iskolák, és végre megismerhessék az osztályközösséget, a tanárokat).
Ajánljuk honlapunkat, ahol külön információkat találnak az új első osztályról, illetve itt tudnak regisztrálni online eseményeinkre is.