Várunk Budaörsön!

Pedagógiánk

A tanulás legyen öröm és élmény!

“Öröm, pozitív érzelmi hangoltság nélkül nincs hatékony tanulás.”

(Vekerdy Tamás idézi Freund Tamás agykutatót)

Szeretet, családi légkör

a biztosíték, hogy a gyerekek
nyitottak, felszabadultak, közlésre és
befogadásra egyaránt készek
legyenek.

Egyéni bánásmód

Hisszük, hogy minden gyerek képes fejlődni és tehetséges valamiben. Egyéni fejlesztéssel és tehetséggondozással segítünk, hogy mindenki rátaláljon a saját útjára.

Mindenkiből azt hozzuk ki, ami Ő!

Elfogadó közösség

Nálunk mindenki támogatja a
másikat. A tanárok egyenrangú félként
kezelik a diákokat. A gyerekek
örömmel, boldogan érkeznek az
iskolába!

Profi csapat

Tanáraink szigorú felvételi eljáráson, próba héten esnek át (még a diákok véleménye is számít), így az itt tanítók tényleg hozzánk
illenek. Csak a legjobbak jutnak be, akiket utána nagy becsben tartunk.

15 fős létszám, nyelvvizsga

Nálunk egy osztályba maximum 15 diák járhat, így a tananyag gyorsabb elsajátítása mellett sok idő jut a készségek fejlesztésére.
Minden osztály minden nap találkozik az angol
nyelvvel. Alsóban anyanyelvi környezetben, tankönyvek nélkül, sok eszközzel merülnek el a nyelvi fürdőben a gyerekek. Felsőben a beszédcentrikusságot megtartva, aktivitást serkentő, a beszélt nyelvre fókuszáló oktatás eredményeként nyolcadikban középfokú nyelvvizsgát tesznek tanulóink.

A jövő emberei

már más kompetenciákra szorulnak rá. A lexikális tudás helyett a kreativitás, probléma megoldási képesség, kooperációs készségek, önálló tanulás képessége, az önismeret, a kíváncsiság, vállalkozói szellem áll a fókuszban, ezért mi ezek fejlesztését állítjuk a középpontba. Különböző, változatos tanítási repertoárral haladunk a célunk felé; az élménypedagógia, projektoktatás, pozitív pszichológia, differenciálás, dráma pedagógia, kooperativ tanulás, tanulásmódszertan, művészetterápia módszereit használva.

Szeretet, családi légkör

a biztosíték, hogy a gyerekek
nyitottak, felszabadultak, közlésre és
befogadásra egyaránt készek
legyenek.

Egyéni bánásmód

Hisszük, hogy minden gyerek képes fejlődni és tehetséges valamiben. Egyéni fejlesztéssel és tehetséggondozással segítünk, hogy mindenki rátaláljon a saját útjára.

Mindenkiből azt hozzuk ki, ami Ő!

Elfogadó közösség

Nálunk mindenki támogatja a
másikat. A tanárok egyenrangú félként
kezelik a diákokat. A gyerekek
örömmel, boldogan érkeznek az
iskolába!

Profi csapat

Tanáraink szigorú felvételi eljáráson, próba héten esnek át (még a diákok véleménye is számít), így az itt tanítók tényleg hozzánk
illenek. Csak a legjobbak jutnak be, akiket utána nagy becsben tartunk.

15 fős létszám, nyelvvizsga

Nálunk egy osztályba maximum 15 diák járhat, így a tananyag gyorsabb elsajátítása mellett sok idő jut a készségek fejlesztésére.
Minden osztály minden nap találkozik az angol nyelvvel. Alsóban anyanyelvi környezetben, tankönyvek nélkül, sok eszközzel merülnek el a nyelvi fürdőben a gyerekek. Felsőben a beszédcentrikusságot megtartva, aktivitást serkentő, a beszélt nyelvre fókuszáló oktatás eredményeként nyolcadikban középfokú nyelvvizsgát tesznek tanulóink.

A jövő emberei

már más kompetenciákra szorulnak rá. A lexikális tudás helyett a kreativitás, probléma megoldási képesség, kooperációs készségek, önálló tanulás képessége, az önismeret, a kíváncsiság, vállalkozói szellem áll a fókuszban, ezért mi ezek fejlesztését állítjuk a középpontba. Különböző, változatos tanítási repertoárral haladunk a célunk felé; az élménypedagógia, projektoktatás, pozitív pszichológia, differenciálás, dráma pedagógia, kooperativ tanulás, tanulásmódszertan, művészetterápia módszereit használva.

Rólunk

Rövid történetünk

A Mátrix Oktatási Központ 21 éve foglalkozik felnőtt képzéssel, majd sikeres szakközépiskolát indítottak. Az igény egyre nagyobb lett a jó általános iskolai taníttatásra is. Először a tanulócsoportok sikeres működése keltette fel az alapítók fantáziáját, de látták ezeknek a jogi nehézségeit. Végül a normál tantervű magán általános iskola mellett döntöttek, és a tanulócsoportok módszereit vitték be ide.

Napunk

Napirendünk

Fontos, hogy nálunk nincs ki és becsengetés, a tanárok alkalmazkodhatnak a diákok aktuális állapotához, ha fáradtak pihennek vagy kimennek a levegőre, ha nagyon belemerülnek egy témába meghosszabbítják, összevonják az órákat.
Délutánonként szakkörökön vehetnek részt a gyerekek, de akinek iskolán kívüli elfoglaltsága van az szülői engedéllyel elmehet. A szakköröket az igényekhez alakítjuk, így azok változhatnak. Jelenleg tudós klub, rajz/kézműves foglalkozás, jóga indul.

Nem telhet el nap családias beszélgetés és angolozás nélkül.

 

Alsós napirend

7.30-tól lehet érkezni
8.30-ig beszélgető kör
8.30-11.00 tanulási blokk
(tízórai és igény szerinti szünetekkel)
11.00-12.30 játék az udvaron és ebéd
12.30-14.00 tanulási blokk (kreatív)
14.00-16.00 szakkörök, hazamenetel

Felsős napirend

7.30-tól érkezés
8.30-9.10 angol
9.20-11.30 órák szaktanárokkal
11.30-12.45 játék az udvaron és ebéd
12.45-14.30 órák szaktanárokkal
14.30-16.00 szakkörök, sport (lovaglás,
korcsolya) hazamenetel

Pedagógusaink

Akik nélkül nem lenne ennyire szuper a suli

Jacso Tünde

Jacso Tünde

tanító, 3. osztály

Az iskolai tananyag nem lépcső, amelyen a gyerekeknek fel kell mennie, és a tanulás nem folyhat a vasúti menetrendhez hasonló módon. A tanulás inkább egy puzzle kirakása, amelybe különböző helyeken illeszthetők be újabb és újabb elemek.
/Fóti Péter/
Jacso Tünde vagyok, tanító szakos diplomám után differenciáló- és fejlesztő pedagógus szakvizsgát szereztem. Több mint 20 éves pedagógiai tapasztalattal rendelkezem, melynek nagy részét iskolaotthonos oktatásban osztályfőnökként töltöttem. Ez idő alatt igazolva láttam azt, hogy minden gyermek más-más személyiség és mindenkihez más-más út vezet. Szeretem ezeket az utakat
fürkészni, keresni. Hiszem, hogy nem kell minden tanulónak ugyanoda eljutnia, de segítek neki abban, hogy a benne rejlő legtöbb érték a felszínre kerüljön.

Hobbim a sport, kosárlabda edző, kézilabda játékvezető és sportriporteri végzettségem is van. Igyekszem a tanulóknak az egészséges életmód szemléletét is átadni, mely alatt a testi-lelki egészséget is értem. Önmagunk és mások elfogadását is fontos alapértékként kezelem, mindig összeszorul a szívem, ha olyan gyereket látok, aki értéktelennek találja önmagát, mert valamiben nem úgy teljesít, mint a társa.

Mottóm az életben: „Vagy kifogásaid vannak, vagy eredményeid. A kettő együtt nem megy.”

Mitruczky Szandra

Mitruczky Szandra

tanító, 1. osztály

Tanítói diplomám után elvégeztem az ELTE-n a mesterszakot, amin belül intézményfejlesztői szakirányon szereztem következő diplomám. Célom, hogy szakmámon belül folyamatosan
fejlődhessek és az önmagam legjobb verziója legyek a tanításban. Ilyen lelkülettel állok a gyerekekhez, igyekszem őket támogatni, hogy önmaguk legjobb verziói lehessenek.
Tanításom alapját képezi a következő idézet, ami úgy gondolom, hogy ötvözi az élményalapú oktatást és a projektmódszer szerinti tanítást.
„Hallom és elfelejtem. Látom és emlékszem. Csinálom és megértem.” Konfuciusz
A közös utunkon tanítványaimmal célom, hogy egy csodálatos közösségben legyünk nap, mint nap. Az egyedi fejlesztések révén pedig, folyamatosan fejlődhessenek testi-, értelmi- és érzelmi szinten. 12 éve tanítok, nagyon szeretem és célom az élethosszig tanulás megvalósítása. Szakdolgozatomat a
motivációból és az akaraterő fejlesztéséből írtam. Mindkettő nagyon fontos a tanulásban és a tanóráimon nagyon sok hangsúlyt kapnak. Fontos nekem a kreativitás fejlesztése is, magam is egy kreatív, alkotó személyiség vagyok, amit igyekszem átadni tanítványaimnak. Az alapértékek átadása is fontos nekem, mint szeretet, bizalom (önbizalom), együttműködés, öröm, versenyszellem, segítőkészség, tradíció, hogy csak néhányat említsek, ami természetesen folyamatosan változhat, hogy mivel kell egy kicsit jobban foglalkoznunk. Iskola előkészítőn is dolgoztam mielőtt eljöttem a Mátrixsuliba. Nagyon örülök, hogy ennek a közösségnek része lehetek és úgy gondolom én is, ahogy
Igazgató Asszony is fogalmazott, igyekszünk megtalálni a helyes hangsúlyt az állami intézmények szigora és a magánintézmények lazasága között.

Molnár Éva

Molnár Éva

tanító, 1. osztály

„Amit csak hall a gyermek, könnyen elfelejti.
Amit lát is, már inkább megjegyzi.
De amiben Ő maga is tevékenyen részt vesz,
az bizonyosan bevésődik az emlékezetébe.”
Kodály Zoltán

Úgy gondolom, hogy a játék, a mozgás, a sok közös éneklés és a fantázia világa minden
életkorban örömet okoz a gyermekeknek, így az eredményes tanuláshoz is feltétlenül
szükségesek. A különböző tevékenységek során megtanulnak együttműködni, tiszteletben tartani a másik személyiségét, véleményét és nem utolsó sorban kreatívan gondolkodni.
Ha a gyermek örömmel indul iskolába, ha szereti és elfogadja őt az a közösség, ahova
mindennap jár, akkor képes megmutatni lelkének titkos fiókjait is és teljesítménye szinte észrevétlenül egyre jobb és jobb lesz.
Nagyon fontos számomra a gyerekek önálló gondolkodásának, belső értékrendjének és
személyiségének (önbizalmának) fejlesztése a mindennapokban: különböző problémahelyzetek megoldásával, játékos alkotó tevékenységek segítségével, változatos módszerek alkalmazásával.
Megpróbálok nyílt, elfogadó és szeretetteljes légkört teremteni, ahol a gyerekek bátran meg merik fogalmazni az esetleges gondjaikat, nehézségeiket, ahol szívesen segítik egymás munkáját, így
a tudás megszerzése mindenki számára örömet jelent.

Beck Laura

Beck Laura

osztályfőnök, 5. osztály

„Gondolkodj, higgy, álmodj, és merj!” – mondta Walt Disney. Eszerint élem az életem, és vallom, hogy ez az, ami a tanítás alapját is képezi.
Beck Laura vagyok, az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végeztem tanítóként. Három évig egy vidéki általános iskolában tanítottam, most pedig a Mátrix Suli falai közt bontogatom szárnyaim.
Hiszem, hogy minden gyermek színes egyéniség, és úgy bontogatja szirmait, akár a rózsabimbó. Kis lelkek, akik a szeretet, a kedvesség, a humor és az odafigyelés segítségével gyönyörű rózsává válhatnak. Öntözzük, nevelgetjük, biztatjuk, hogy mindig egy kicsit jobban (meg)nyíljon és a lehető legszebb virággá váljon. Azzá, aki lenni szeretne, hogy megmutathassa értékeit, tudását és személyiségét. Nincs szívderítőbb látvány egy tanító számára, mint amikor a gyermek szeme csillog a boldogságtól. Legyen szó a felfedezés öröméről, egy kedves szóról, vagy apró tettről. Ezért a csillogásért, és az őszinte gyermekmosolyért érdemes tanítani.
Bízom benne, hogy olyan légkört teremthetek, ahol megtapasztalják, hogy a tanulás játék és öröm, a tudás pedig hatalom, amit senki sem vehet el tőlük. Egy csapatként működünk, hisz együtt bármire képesek lehetünk!

Kardos Vivien

Kardos Vivien

tanító, 4. osztály

Kardos Vivien vagyok, idén szereztem Tanító szakos diplomát, Ember és társadalom műveltségi területtel Egerben, az Eszterházy Károly Egyetemen. Tapasztalatot csak a gyakorlatok során szereztem, most pedig elérkezett az idő, hogy a tudásom és az elhivatottságom kamatoztathassam. Gyermekkorom óta tudom, hogy tanító szeretnék lenni. Legfontosabb számomra, hogy boldognak lássam a tanítványaim. Pályafutásom során szem előtt szeretném tartani, hogy nem csak a tananyag megtanítása a fontos, hanem hogy a tudást élményekkel gazdagítva adjam át a gyerekeknek. Úgy hiszem, minden tanuló más, és mindenkihez meg kell találni azt az utat, amin a lehető legtöbbet tudunk kihozni belőle. Úgy gondolom a legjobb dolog a tanításban az, hogy tényleg számít a munkánk és egy életre szóló eredménye van.

”Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy ő tanulni tud.”

– Ignacio Estrada –

Rólunk mondták

Visszajelzések az online oktatásról

(2021. március)

Szeretnék visszajelzést adni, hogy lenyűgőzően álltatok át a digitális oktatásra, Áron pont ugyanannyira szereti, mint iskolába járni.
Hihetetlen nagy terhet vesztek le rólunk, szülőkről, hogy megtartjátok az összes órát és nem nekünk kell őket itthon tanítani. Hálásan köszönjük a munkátokat.

Timi

Nagyon szépen köszönöm ezt a nagyon alapos és korrekt tájékoztatást, előkészületet és a szuperül kidolgozott tanmenetet!
Biztos vagyok benne, hogy az Általatok nyújtott online oktatás hasznos, hatékony és a gyerekek számára élvezetes lesz.

Kívánok Nektek sok erőt, kitartást és jókedvet hozzá!

Orsolya

Szeretném megköszönni ezt a magas szakmai gondoskodást. Nagyon hálás vagyok, hogy engedtek betekintést az iskola és a gyerekek életébe. Amit eddig tapasztaltunk, az nekünk nagyon pozitív. Zina odáig van a csoportért és Líviáért.

Móni

Iskolánkról

Elérhetőségeink

Információ, kapcsolat

Intézmény neve: MátrixSuli Budaörs Általános Iskola

Címe: Budaörs, Komáromi utca 16. bejárat a Lévai utcából

Email: info@matrixsuli.hu

Telefon: Vér Soma +36-70-7702256

Van-e speciális pedagógiai módszer, melyhez az iskola ragaszkodik?

Abban hiszünk, hogy nincs legjobb módszer, hanem létezik az a gyermek, aki számára nekünk (szülőknek és tanítóknak együtt, közösen) kell megtalálnunk az életkori sajátosságainak, fejlettségének, képességeinek, és a teherbírásának leginkább megfelelőt. Tanáraink módszertani szabadsága pedig lehetővé teszi a személyre szabott módszerek alkalmazását.

Hogyan tevődik össze az iskola napirendje?

Minden hétköznap, 7:30-tól érkeznek a gyerekek, beszélgető körrel kezdenek, 8.30-tól tanulási idő van, az alsósoknak az osztálytanítójukkal, a felsősöknek szaktanárokkal.

A tanulási idő végéig kérjük, hogy legyenek bent a gyerekek, utána a szülő szabad döntése meddig marad, milyen programon vesz részt gyermeke. Általában mindenki maradni akar, mert jók a szakkörök, szeretnek együtt lenni, és sok az állandó jellegű külső program is (korcsolya, lovaglás, úszás). Vannak délutános pedagóusaink is, így a felügyelet 17 óráig biztosított.

Milyen csoportokban tanulnak a gyerekek? Hány fős osztályban?

Tanulóink max 15 fős osztályokba járnak. Minden osztályunk elindult, így nincs összevont csoport, de van átjárhatóság, azaz egy szuper ötödikes matekos látogathatja a hatodikosok óráit.

Tud-e olyan gyermek csatlakozni a csoportba, aki év közben szeretne iskolát váltani?

Igen, iskolánk ilyen szempontból átjárható és az év folyamán is fogadjuk a diákokat.
Az évközben csatlakozó diákoknak próbahéten kell résztvenniük.

Az iskola utáni időben, elvárás-e a tananyaggal való foglalkozás, házi feladat írása?

Az a gyermek, aki az egész napot az intézményben tölti, nem visz haza házi feladatot. A nálunk oktató szakemberek a legjobb tudásuk szerint adják át a tananyagot, abban az órakeretben, ami a lehetőségükre áll, ebben a kis osztálylétszám is a segítségünkre van.

Van-e lehetőség nyelvet tanulni az iskolában?

Minden nap találkoznak az angol nyelvvel. A kicsik még csak “fürdőznek” benne, a nagyok már elmélyülnek. 8. év végére mindenki nyelvvizsgát tesz. Célunk, hogy sok különböző eszközzel, beszéd centrikusan, aktivitást serkentően, a mai beszélt nyelvet sajátítsák el diákjaink.

A digitális eszközök használata mennyire hangsúlyos?

A távoktatás még inkább rámutatott mennyire fontos a digitális eszközök használata, a programok ismerete. Iskolánkban folyamatosan jelen vannak a digitális eszközök, a tanmenetnek megfelelően használjuk őket, a diákok megtanulják a prezentáció készítést, az internet használatot, különböző programok ismeretét.

SNI gyerekeket fogad-e az iskola?

Csak bizonyos százalékban, amennyiben gyermeke SNI besorolással rendelkezik vegye fel velünk személyesen a kapcsolatot.

Milyen sportolási lehetőségek érhetőek el az iskolában?

A mozgás napi szinten jelen van a gyermekek életében, az első években külön figyelmet kap a fejlesztő jellegű mozgás. A nagymozgástól a finommozgásig, mondókás-énekes tevékenységeket végeznek a tanulók, majd a későbbiekben fokozatosan bekapcsolódnak a nehezebb mozgássorok.
Iskolánk támogatja az egyesületben sportolókat, a délutáni időszakban ezt rugalmasan kezeljük.
A sportolási lehetőségek iránti kínálatot igyekszünk fokozatosan a szülői igényeknek is megfelelően bővíteni.
Jelenleg korcsolya, lovaglás, úszás és terveink szerint falmászás lesz.

Meg lehet-e ismerni a pedagógusokat a felvételi előtt?
Nyitott iskolaként minden érdeklődőt szeretettel várunk. A szülők beülhetnek egy-egy tanórára is, hogy lássák hogyan is megy
nálunk a tanítás. Időpont egyeztetés szükséges.

 

Milyen feltételei vannak a sikeres felvételinek?
Fontos, hogy a gyermek be tudjon illeszkedni az osztályközösségbe, jó csoportdinamika alakuljon ki. Ezért tartunk személyes  elbeszélgetést és próbahetet is. Így az új diák is látja, hogy szívesen jönne-e hozzánk.

 

A későbbiekben folytathatja-e a gyermek középiskolai tanulmányait állami iskolában?
Természetesen, államilag elismert iskola vagyunk. A kötelező tananyag mellett azon igyekszünk, hogy együttműködő, kreatív gondolkodásmódú, sikerorientált, boldog személyiségek lépjenek ki iskolánk kapujából, akik a későbbi társadalmi életben is megállják a helyüket.
Tovább tanulásban, pályaorientációban mindenkinek egyénileg segítünk. Tervezzük gimnáziumi (technikum) osztályok indítását is, így a gyerekek érettségiig nálunk tudnak tanulni.

 

A nyári szünet ideje alatt vannak-e foglalkozások?
A tanév a rendeletben szabályozott állami tanévvel egyenlő hosszúságú. A tanulók a nyarat otthon töltik. Táborok szervezésével segítünk a szülőknek a nyári szünidőben.

 

Jelentkezés

A jelentkezés menete

A MátrixSuli (Szent Imre Általános Iskola) az ország egész területéről fogad diákokat, az év során folyamatos lehetőség van beiratkozásra, átiratkozásra a szabad férőhelyek függvényében.

Felvételi eljárásunk többlépcsős, fontos szempontunk, hogy az osztály csoportdinamikája, közössége, egysége az új tanuló által gazdagodjon, valamint a szülő elvárásai, értékrendje és az iskola pedagógiai programja összhangban legyen.

  1. Jelentkezéshez / érdeklődéshez kérjük, töltsék ki az iskola oldalán lévő jelentkezési űrlapot. Az űrlap kitöltése a kapcsolatfelvételére szolgál, nem jár kötelezettséggel.
  2. Kollégánk hamarosan felveszi Önökkel a kapcsolatot telefonon, időpont egyeztetés céljából.
  3. Online találkozóra kerül sor az egyeztetett időpontban (zoom felületen keresztül), amely egy játékos ismerkedés, beszélgetés lehetőségét nyújtja.
  4. Ezt követően mailben tájékoztatjuk a családot az átjelentkezés további folytatásáról, mely jelenléti tanításon való részvételt jelent, majd a minimum 3 próbanap után sor kerül a tanuló végleges átjelentkezésére.
  5. Sikeres beiratkozást követően a MátrixSuli szerződést köt a szülőkkel.
Fizetendő hozzájárulás mértéke a 2020/2021-es tanévre:

Havi fizetés esetén (12 hónapon át): 120.000 Ft/hó

Testvér kedvezménnyel: 105.000Ft/hó

A hozzájárulás fedezi épületeink fenntartási és fejlesztési költségeit, pedagógusaink és egyéb munkatársaink fizetését, a napi nyelvórákat, egyes szakköröket, tankönyvek árát.

Nem tartalmazza az étkezések és kirándulások önköltségi árát.