Pedagógiánk
A tanulás legyen öröm és élmény!
“Öröm, pozitív érzelmi hangoltság nélkül nincs hatékony tanulás.”
(Vekerdy Tamás idézi Freund Tamás agykutatót)
Szeretet, családi légkör
nyitottak, felszabadultak, közlésre és
befogadásra egyaránt készek
legyenek.
Egyéni bánásmód
Mindenkiből azt hozzuk ki, ami Ő!
Elfogadó közösség
másikat. A tanárok egyenrangú félként
kezelik a diákokat. A gyerekek
örömmel, boldogan érkeznek az
iskolába!
Profi csapat
15 fős létszám, nyelvvizsga
Minden osztály heti 5 alkalommal találkozik az angol nyelvvel. Alsóban tankönyvek nélkül, játékos szókincs fejlesztéssel, sok eszközzel merülnek el a nyelvi fürdőben a gyerekek. Felsőben a beszédcentrikusságot megtartva, aktivitást serkentő, a beszélt nyelvre fókuszáló oktatás folyik. Nyolcadikban a cél a középfokú nyelvvizsga megszerzése.
Oktatás a 21. században
Szeretet, családi légkör
nyitottak, felszabadultak, közlésre és
befogadásra egyaránt készek
legyenek.
Egyéni bánásmód
Mindenkiből azt hozzuk ki, ami Ő!
Elfogadó közösség
másikat. A tanárok egyenrangú félként
kezelik a diákokat. A gyerekek
örömmel, boldogan érkeznek az
iskolába!
Profi csapat
illenek. Csak a legjobbak jutnak be, akiket utána nagy becsben tartunk.
15 fős létszám, nyelvvizsga
Minden osztály heti 5 alkalommal találkozik az angol nyelvvel. Alsóban tankönyvek nélkül, játékos szókincs fejlesztéssel, sok eszközzel merülnek el a nyelvi fürdőben a gyerekek. Felsőben a beszédcentrikusságot megtartva, aktivitást serkentő, a beszélt nyelvre fókuszáló oktatás folyik. Nyolcadikban a cél a középfokú nyelvvizsga megszerzése.
Oktatás a 21. században
Kövesse oldalunkat!
A MátrixSuli mindennapjairól, diákjaink programjairól, iskolai élményekről, érdekességekről Facebook oldalunkon naprakész beszámolókat olvashat.
Rólunk
Rövid történetünk
A Mátrix Oktatási Központ 22 éve foglalkozik felnőtt képzéssel. Az igény egyre nagyobb lett a jó általános iskolai taníttatásra is. Először a tanulócsoportok sikeres működése keltette fel az alapítók fantáziáját, de látták ezeknek a jogi nehézségeit. Végül a normál tantervű magán általános iskola mellett döntöttek, és a tanulócsoportok módszereit vitték be ide.

Napunk
Napirendünk
Fontos, hogy nálunk nincs ki és becsengetés, a tanárok alkalmazkodhatnak a diákok aktuális állapotához, ha fáradtak pihennek vagy kimennek a levegőre, ha nagyon belemerülnek egy témába meghosszabbítják, összevonják az órákat.
Délutánonként szakkörökön vehetnek részt a gyerekek, de akinek iskolán kívüli elfoglaltsága van az szülői engedéllyel elmehet. A szakköröket az igényekhez alakítjuk, így azok változhatnak. Jelenleg többek között nemezelés, kézműves, képzőművészeti, furulya, rubikkocka, jóga, kortárs mediáció, pszichodráma és úszás szakkörre járhatnak délutánonként tanulóink.
Nem telhet el nap beszélgetókör és angolozás nélkül.
Alsós napirend
7.30-tól lehet érkezni
8.00-8.30 beszélgetőkör
8.30-12.15 órarend szerinti tanórák
12.15-14.00 ebédszünet és délutáni pihenő
14.00-15.00 tanulási blokk
15.00-16.00 szakkörök, hazamenetel
Felsős napirend
7.30-tól lehet érkezni
8.00-8.30 beszélgetőkör
8.30-12.15 órarend szerinti tanórák
12.15-13.00 ebédszünet
13.00-15.00 rövidített, órarend szerinti tanórák
15.00-16.00 szakkörök, hazamenetel
Pedagógusaink
Akik nélkül nem lenne ennyire szuper a suli

Bolf Ágnes
az 1. osztály tanítója
Szerencsésnek érzem magam, hogy kisgyerek korom óta zenével és néptánccal foglalkozhatok. Nemcsak fontos számomra a muzsika, a mozgás, az ének, hanem hiszem, hogy a fejlődő lélek is feltöltődik általa.
Néphagyományaink iránti tisztelet mindig értéket képviselt az életemben. Ezeket a szívmelengető lehetőségeket, pillanatokat adom át nap mint nap kis tanítványaimnak.
Harminc éve választottam ezt a gyönyörű feladatot hivatásomnak.
Célom, hogy a
– gyerekek szeressenek iskolába járni,
– szeressenek tanulni,
– legyen bennük tudásvágy
és talán a legfontosabb:
– boldog legyen a gyerekkoruk.
Csak annyit várok el tőlük, amennyit teljesíteni képesek. Hiszek mindegyik kisgyerekben. Igyekszem kihozni belőlük azokat a képességeket, amivel rendelkeznek. Mosolyuk, ölelésük minden sebet begyógyít.
Szeretem a gyerekzsivajt, a kacagást, feltöltenek a beszélgetéseik, a humoruk. Kedvelem azokat a projekteket, programokat, tanórákat, ahol a kreativitásé, az empátiáé és a toleranciáé a főszerep.
“Célozd meg a Holdat! Még ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz.”

Szeitz Kata
a 4. osztály tanítója
gyakorlatvezető mentortanárit Pécsett szereztem. 12 éves szakmai tapasztalattal, 8 éves osztályfőnökséggel a hátam mögött, segítő, támogató jelenlétemmel gondoskodom a rám bízott gyermekekről.
Fontosnak tartom, hogy a 21. század technikájának és módszereinek felhasználásával naprakész tudást közvetítsek diákjaimnak.
A gyerekeket elfogadásra, talpraesettségre, valójában az életre nevelem. Törekszem arra,
hogy a tudás mellett az erkölcsi nevelés is jelen legyen a mindennapjainkban.
Úgy gondolom, hogy az iskola, a család és az osztály csak közös együttműködésben lehet
hatékony. Épp ezért rendkívül fontosnak tartom a szülőkkel történő folyamatos
kapcsolattartást. Segítek kialakítani a gyermekekben azt az igényt, hogy szeressenek közösségben lenni. Tanuljanak meg alkalmazkodni, tisztelni a közösség többi tagját. Az együtt töltött évek során olyan módszereket alkalmazunk, amelyek megkönnyítik számukra a saját érdekeik megfelelő érvényesítését. Az elmúlt évek sokrán bebizonyosodott, hogy a gyerkeknél szeretettel bármit el lehet érni.
Minden gyerek egy lehetőség. Szülőként és pedagógusként is kötelességünk, hogy
gyerekeinket nyitottá és boldoggá tegyük.

Rozgonyiné Köte Zolna Hajnalka
a 3. osztály tanítója

Bátoriné Karip Anna
biológia, testnevelés és kémia szakos tanár
„Amit élvezettel tanulunk, azt nehezen felejtjük el”
Luis Mercier idézet, amely jellemző pedagógia hitvallásomra.
Az Általános Iskolai tanulmányaim során minden reggel egy Móra Ferenc – idézet fogadott, amit én őszinte, gyermeki áhítattal olvastam el újra és újra. Így hangzott:
„És megcsókolom a szívemmel azt a kezet, amely a betűt először mutatta meg nekem.”
A lelkem mélyén, azóta is őrzőm, azt az érzést, amit ezek a szavak kiváltottak belőlem. Hála, tisztelet és a szeretet érzése ez minden tanárom iránt.
Általuk váltam azzá, aki vagyok!
Gyermekszeretet, hivatástudat, elkötelezettség, lojalitás, következetesség.
Tanulmányaim során biológia – kémia és testnevelés szakosként szereztem először főiskolai, majd egyetemi diplomákat.
1983- ban biológia- testnevelés, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Szeged.
1998- ban kémia, Eszterházy Tanárképző Főiskola Eger. 2008-ban biológia kiegészítő, Szegedi Tudomány Egyetem, Szeged.
2011-ben kémia Mesterszak, Szegedi Tudomány Egyetem. Biológia – kémia szakos tanárként a természettudományok sokszínűségének a bemutatása, a
kísérletek varázslatos világának megszerettetése a célom.
Néhány évet a profi kézilabdázók világában töltöttem. A versenysport megtanította számomra a kitartás, a küzdés, a céltudatosság, a szervezettség jelentőségét és fontosságát a mindennapi élet valamennyi területén. A gyerekek számára is ezeket az értékeket közvetítem. A mai rohanó, zaklatott világ ellenére is ismerjék meg önmagukat. Nyitott szemmel járjanak a világban! Legyen önálló véleményük!
A legkiemelkedőbb érdememnek a gyerekek számára nyújtott élményeket tartom. Ehhez az „élménypedagógia” eszközeit használom. Megtapasztalni, megfigyelni, értelmezni és levonni a következtetéseket.
Számomra a tanítás, a folyamatos képzés, az új kihívások leküzdése adta és adja az „életerőt”. Az elmúlt 30 tanév során megközelítően kiegyenlítették egymást a nehézségek és a sikerek. Beállt egy bizonyosfajta egyensúlyi állapot, talán ennek is köszönhető, hogy mind a mai napig ezt a hivatást gyakorlom.
A negatív hatások ellenére érdeklő, az új kihívásokkal szembenéző ember és tanár maradtam. A szakmai hitvallásomra vonatkozó gondolataimat, elképzeléseimet egy Kossuth– idézettel tudnám tömören összefoglalni:
„Soha le nem mondani, soha el nem csüggedni, ha kell, mindig újra kezdeni.”

Horgonyi Zsuzsanna
jógatanár, pedagógiai asszisztens

Gondy-Sekercioglu Hajnalka
angol nyelv és kultúra tanára, földrajztanár, a hetedikesek osztályfőnöke
volt családunkban. A tudás, a tapasztalat színes formákban történő átadása szintén. Az élethosszig való tanulás legjobb példája számomra az Édesanyám.
Már a húgaimat is örömmel ismertettem meg az élet csodáival, felvértezve őket a kihívások izgalommal teli elfogadására, megoldására. Felnőtt koromban is olyan tanulmányokat választottam, ahol az emberek ismeretszerzése, szolgálata állt a középpontban.
Határtalanságomat jól tükrözi, hogy idegenforgalmi tanulmányaim után megszereztem számos turizmussal kapcsolatos szakmát, valamint több felsőfokú nyelvvizsgát. Diplomámat az ELTE-n szereztem meg, kiváló minősítéssel.
Úgy érzem, hogy ez az utam. A tanítás. Az, hogy átadjam a tanulás szeretetét, hogy
ösztönözzem embertársaimat, gyerekeket és felnőtteket arra, hogy soha ne felejtsenek el kisgyerekként tekinteni a világra, rácsodálkozni, megismerni vágyni, célokat állítani és elérni azokat. És mindezt nem csak az anyanyelvemen.
Angolt és földrajzot oktatok, amit egy jó párosításnak gondolok, hiszen egy-egy adott nyelv összekötheti a Föld népeit, megrajzolja, kifejezi egy-egy földterület kultúráját, életét.
Mindkét szak kitekintés szűkebb világunkból arra a csodára, ami maga az ÉLET. A földrajz
számomra egy térkép az úthoz, a választáshoz, a megismeréshez.

Péli Mandula
vizuális kultúra tanára, művészettanár

Révész Csaba Bob
angoltanár
Az azóta eltelt időben elsősorban angol nyelv tanításával és fordítással, ritkábban tolmácsolással foglalkoztam. Szeretem az irodalmat, szabadidőmben műfordítással is foglalkozom (Shakespeare, Moliere, egyéb prózai művek). Kedvenc időtöltéseim közé tartozik a túrázás, kerékpározás ( több komolyabb kerékpártúrán vettem részt, elbicikliztem például Londonba, Rómába, Párizsba Budapestről), szeretek úszni (többször átúsztam a Balatont), valamint olvasni. Szívesen tanítok irodalmat, ha van rá igény.

Lőrincz Zoltán Charles
angoltanár
2003 óta tanítok, főként gyerekeket, de tanítványaim között szinte bármilyen korosztály megtalálható.
Tanítottam diszlexiás tanulót is meglehetősen nagy sikerrel. Időnként fordításokat is vállalok.
Az életemben fontos szerepet tölt be a humor, és ebből próbálok a lehető legtöbbet becsempészni az óráimra is. A tanulás, véleményem szerint, lehet szórakoztató és érdekes, ha megfelelő formában
tálaljuk.
Számomra egy nyelv ismerete olyan, mint egy ajtó a világra, amelyen keresztül betekinthetünk egy adott ország kultúrájába, életébe. Minél több nyelvet ismerünk, annál több ajtó nyílik meg előttünk. Én a sok ajtó közül ugyan csak egyhez – de annál nagyobb lelkesedéssel – igyekszem a képességeimhez
mérten kulcsot adni.
Rólunk mondták
Visszajelzések az online oktatásról
(2021. március)
Szóval szerintem példaértékű, amit csináltok, nagy RESPECT! Úgy látom, a gyerekek is partnerek, sokszor hallom az interakciót. Szerintem szeretik ők is.
Tamás bácsi matek órái is szuperek. Tamás üzeni, hogy szeretne iskolába menni.
Iskolánkról
Elérhetőségeink
Információ, kapcsolat
Intézmény neve: MátrixSuli Budapest Általános Iskola
Címe: Budapest, XIX. kerület Kós Károly tér 4.
Email: matrixsulibudapest@gmail.com
Telefon: 06 70 340 8236
Megközelítés tömegközlekedéssel:
1. Határ út metrómegállótól gyalog 15 perc (1,3 km), vagy busszal 2 megálló (194, 194B, 99)
2. Kőbánya-Kispest metrómegállótól 6 megálló a 148-as busszal
Megközelítés autóval:
Nagykőrösi útról, Határ útról, illetve az Ady Endre útról elérhető az iskola. Az iskola környékén a parkolás ingyenes.
Van-e speciális pedagógiai módszer, melyhez az iskola ragaszkodik?
Hogyan tevődik össze az iskola napirendje?
Minden hétköznap, 7:30-tól érkeznek a gyerekek, beszélgetőkörrel kezdenek, 8.30-tól tanulási idő van, az alsósoknak az osztálytanítójukkal, a felsősöknek szaktanárokkal.
A tanulási idő végéig kérjük, hogy legyenek bent a gyerekek, utána a szülő szabad döntése meddig marad, milyen programon vesz részt gyermeke. Általában mindenki maradni akar, mert jók a szakkörök, szeretnek együtt lenni. Vannak délutános pedagóusaink is, így a felügyelet 17 óráig biztosított.
Milyen csoportokban tanulnak a gyerekek? Hány fős osztályban?
Tud-e olyan gyermek csatlakozni a csoportba, aki év közben szeretne iskolát váltani?
Az évközben csatlakozó diákoknak próbanapokon kell résztvenniük.
Az iskola utáni időben, elvárás-e a tananyaggal való foglalkozás, házi feladat írása?
Alsó tagozaton a délutáni tanulási időben írják meg a házi feladatot. A hétvégi házi feladat pedig mindig megbeszélés tárgyát képezi.
Van-e lehetőség nyelvet tanulni az iskolában?
SNI gyerekeket fogad-e az iskola?
Milyen sportolási lehetőségek érhetőek el az iskolában?
Iskolánk támogatja az egyesületben sportolókat, a délutáni időszakban ezt rugalmasan kezeljük.
A sportolási lehetőségek iránti kínálatot igyekszünk fokozatosan a szülői igényeknek is megfelelően bővíteni.
Jelenleg korcsolya, lovaglás, úszás és terveink szerint falmászás lesz.
Meg lehet-e ismerni a pedagógusokat a felvételi előtt?
Milyen feltételei vannak a sikeres felvételinek?
A későbbiekben folytathatja-e a gyermek középiskolai tanulmányait állami iskolában?
Továbbtanulásban, pályaorientációban mindenkinek egyénileg segítünk. Tervezzük gimnáziumi (technikum) osztályok indítását is, így a gyerekek érettségiig nálunk tudnak tanulni.
A nyári szünet ideje alatt vannak-e foglalkozások?
Jelentkezés
A jelentkezés menete
A Mátrix Suli Általános Iskola az ország egész területéről fogad diákokat, az év során folyamatos lehetőség van beiratkozásra, átjelentkezésre a szabad férőhelyek függvényében.
Felvételi eljárásunk többlépcsős, fontos szempontunk, hogy az osztály csoportdinamikája, közössége, egysége az új tanuló által gazdagodjon, valamint a szülő elvárásai, értékrendje és az iskola pedagógiai programja összhangban legyen.
- Jelentkezéshez / érdeklődéshez kérjük, töltsék ki az iskola oldalán lévő jelentkezési űrlapot. Az űrlap kitöltése a kapcsolatfelvételére szolgál, nem jár kötelezettséggel.
- Ezt követően iskolatitkárunk felveszi Önökkel a kapcsolatot. Jelentkezési eljárásunk díja 15.000 Ft, amit a Titkárságon személyesen vagy banki átutalással tudnak rendezni.
- Amennyiben az utalás megtörténik, az átutalásról szóló bizonylatot az iskolatitkár e-mail címére kérjük továbbítani. Ezután a felvételi eljárásban illetékes pedagógus kollégánk telefonon felveszi Önökkel a kapcsolatot időpont egyeztetés céljából.
- Online találkozóra kerül sor az egyeztetett időpontban (zoom felületen keresztül), amely egy játékos ismerkedés, beszélgetés lehetőségét nyújtja.
- Ezt követően e-mailben tájékoztatjuk a családot az átjelentkezés további menetéről, mely jelenléti tanításon való részvételt jelent, majd a minimum 3 próbanap után sor kerülhet a tanuló végleges átjelentkezésére, amennyiben a próbanapok tapasztalatai alapján a tantestület és a vezetőség egyhangúlag úgy dönt.
- Sikeres felvételit követően a MátrixSuli Oktatási megállapodást köt a szülőkkel, valamint egyszeri belépési díj megfizetésére kerül sor, amelynek összege az iskola havi alapítványi hozzájárulásának teljes díja.
Leendő elsősöknél nincs próbaidő. Elsőseink iskolakopogtató foglalkozásokon tudnak ismerkedni iskolánkkal, tanítóinkkal.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
MátrixSuli, ahol élmény a tanulás!
Fizetendő alapítványi hozzájárulás mértéke a 2020/2021-es tanévre:
Havi fizetés esetén (12 hónapon át): 120.000Ft / hó
Testvér kedvezménnyel a 2. gyermek: 105.000 Ft / hó
Csatlakozási díj (egyszeri alkalom): 120.000 Ft / gyermek
A hozzájárulás fedezi épületeink fenntartási és fejlesztési költségeit, pedagógusaink és egyéb munkatársaink fizetését, a napi nyelvórákat, egyes szakköröket, tankönyvek árát.
Nem tartalmazza az étkezések és kirándulások önköltségi árát.