Bemutatkozik iskolánk

Nyílt nap

Kopogató

A jelenlegi vírus helyzet miatt az eseményt bizonytalan időre elhalasztjuk. A szülők részére online beszélgetést tartunk, amihez a csatlakozási linket e-mailben kiküldjük.

Időpont: 2021. április 7. 16 óra

Helyszín: az iskola épülete a Kós Károly tér 4. alatt

Ezt az eseményt azon gyerekeknek tartjuk, akiknek családjával már a személyes beszélgetés megtörtént, és hozzánk szeretnék hozni csemetéjüket.

Amennyiben a pandémiás helyzet engedi közös játékot, húsvéti játszóházat tartunk. Lehetőség lesz a gyermekeket még jobban megismernünk, ők tudnak találkozni a leendő elsős tanító nénivel és egymással. A szülők közben az intézményvezetővel beszélgethetnek, választ kaphatnak a még felmerülő kérdésekre.

Kérjük, hogy részvételi szándékukat jelezzék a következő e-mail címen: matrixsulibudapest@gmail.com vagy Saci néninél a 06-70-779-7407 számon.

Szülőtalálkozó

Az eseményt a jelenlegi pandémiás helyzet miatt az online térbe rakjuk át. Regisztráció után e-mailben küldünk csatlakozási linket.

Időpont: 2021. április 7. 17 óra

Helyszín: az iskola épülete a Kós Károly tér 4. alatt

Ha a pandémiás helyzet engedi szeretnénk személyesen is bemutatkozni az érdeklődő családoknak.

A gyermekek részére húsvéti játszóházat tartunk.

Az találkozón bemutatjuk iskolánk működését, oktatási módszereinket, körbe járjuk a termeket, bemutatjuk az elsős tanító nénit, illetve válaszolunk a felmerülő kérdésekre.

Az részvétel regisztrációhoz kötött, annak érdekében, hogy tudjuk tartani a vírushelyzet miatti biztonsági intézkedéseket. Kérjük, családonként ha lehet, csak egy szülő érkezzen.
Kérjük, szándékukat a következő e-mail címre küldjék el: matrixsulibudapest@gmail.com

 

Az első osztály

Bemutatkozunk

Milyen a MátrixSuliban egy kis elsős napja?

A gyerekek általában 08:00 óra után érkeznek az iskolába. Később kezdjük a napot, mint a hagyományos általános iskolákban, hogy legyen idejük otthon felébredni, elkészülni, majd megérkezni is.

08:30-ig együtt reggelizünk azokkal, akik ezt igénylik, miközben a gyerekek kötetlenül beszélgethetnek egymással, illetve ilyenkor kihasználják az időt egy kis reggel szabad játékra is.

Ezt követően egy kb. félórás beszélgető kör veszi kezdetét, mely során mindenki elmondhatja az előző nap eseményeit. Ezt fontosnak tartjuk, mert ezeken a beszélgetéseken ki szokott derülni, ha a gyermek szomorú vagy nyomasztja valami, esetleg nincs jó napja, így a tanítás alatt azonnal tudunk alkalmazkodni, értelmezni tudjuk, a teljesítmény alakulását.

A beszélgetőkört követően órarend szerint folynak az órák. Igyekszünk az órarendet úgy összeállítani, hogy a fő tantárgyak megtartásra kerüljenek a délelőtt folyamára.

Az oktatás során minden kolléga nagy hangsúlyt fektet az élményalapú és tapasztalat útján történő tanulásra. Az órák és a szünetek időtartama is változó. Úgy alakítjuk, hogy az megfelelő legyen a gyerekek igényeinek. Mindezek mellett a NAT által elvárt követelményrendszer szerint dolgozunk, tehát nagy hangsúlyt fektetünk a tudásépítésre is.

A készségtárgyak délutánra csúsznak. Fontosnak tartjuk ugyanakkor a nyelvoktatást, így angol órájuk minden nap van a gyerekeknek. Főleg első osztályban nagyon fontos a folyamatos egyéni fejlesztés is, mivel megpróbáljuk minden tanulóból kihozni a legjobbat. Szülőkkel konzultáva tervezzük meg az egyéni fejlesztési terveket. Iskolaidőben megoldjuk az alapozó tornákat is. A tudás átadása, a készségek fejlesztése mellett a személyiség fejlesztése is nagyon fontos nálunk. A gyerekeknek első osztálytól van jóga órájuk, ahol légzésgyakorlatokat, relaxációt, indulatkezelést tanulnak (felsőbb évfolyamokon az ászanákat is megtanulják). Tornaóra keretéban karatéznak is, ami a kitartást, összpontosítást is nagyon fejleszti.

 

Korai ebéd után irány a játszótér. Ebédelni az iskolában szoktunk, az ebédet étteremből kapjuk, illetve ha valaki szeretne, rendelni is tud, vagy otthonról is hozhat magának. Az ebéd kötetlen, jókat beszélgetünk, akik hamarabb végeznek játszhatnak kedvükre. Fontos, hogy ne stresszben egyenek, így észre sem veszik, de a rosszevők is elkezdenek rendesebben enni.

A délutánok folyamán szakkörökön tudnak részt venni a tanulók. A szakköröket próbáljuk az igényekhez alakítani, ezért sokszor változnak. A járvány előtti szép időkben a követező programok voltak nálunk: kangoo, karate, kézilabda, homokfestés, rajzszakkör, barkács-elektronika, nemezelés, fotószakkör, kutyás terápia, kertész szakkör a közösségi kertünkben. Ezenkívül jártunk úszni és korcsolyázni is.

Az iskola 16 óráig tart, de minden évfolyamon szabadon el lehet korábban is vinni a gyerekeket. Támogatjuk az iskolán kívüli sportolást és művészeti tevékenységet is.

Házi feladatot haza már nemigen adunk. Az iskolán kívüli idő legyen a családé! A mostani elsősök (jövőre már nagy másodikosok) már nagyon várják az új tanulókat.

Osztálytanító

Bemutatkozik a tanító

Kovács Emese

Kovács Emese

alsós tanító, leendő elsős tanító

Diplomámat 2005-ben szereztem a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán, tanító-református hittanoktató szakon, ahol drámapedagógia specializációt is végeztem. Ezt követően osztályfőnökként, illetve református hittanoktatóként dolgoztam. Mindkét területen kiemelt feladatomnak tekintettem az oktatás mellett a nevelő munkát és a személyiségfejlesztést. Fontosnak tartom, hogy egy pedagógus lépést tudjon tartani a legújabb oktatási technikákkal, igénye legyen az önfejlesztésre, ezért sok, többségében gyakorlatorientált képzést is elvégeztem úgymint sakkpalota, szivacskézilabda, gyermekirodalom, drámajáték-vezetés. Tanóráimon előszeretettel alkalmazom a drámapedagógia módszerét, melynek feladata a személyiségformálás, a kapcsolatfelvétel, a kapcsolattartás, a közlés megkönnyítése. A drámapedagógiai módszer segítségével a gyermekek önkifejezése,  gondolkodáskészsége, kooperatív készsége fejlődik, melynek hatására az iskolai életben, később felnőttként is könnyebben megállják helyüket. 

Szabadidőmben szívesen festek, alkotok, szeretek különböző technikákat kipróbálni, ismerkedek a fotózással is. Szeretem a mozgást, különösen a csapatsportokat. Többet kipróbáltam, de a kézilabdában találtam meg igazán önmagam. Három fiú édesanyjaként sokat túrázunk a családdal, emellett futok, amikor időm engedi.

2018-ban részt vettem a Magyar Református Egyház Református Tananyagfejlesztő Csoportjának munkájában, mely során tantárgyi és komplex tananyagelemek készültek. A projekt célja új módszerek kidolgozása volt, élményszerű tanulás megvalósítása, a korosztály életkori sajátosságaihoz igazodó, felfedezésre, aktivitásra, együttműködésre építő projektnapok keretén belül. A témanapok a
következő linken találhatóak:
http://teszt.reftantar.hu/temacsomagok.php
https://reftantar.hu/tag/kovacs-emese/
Úgy gondolom, hogy egy tanító ne csak tananyagot tanítson, hanem többet nyújtson diákjainak, tegye élményszerűvé az oktatást változatos módszerekkel, munkaformákkal; figyelje a tanulók igényeit, egyéni bánásmódban részesítse őket, képes legyen differenciáltan oktatni, hogy mindenki a saját tempójában tudjon haladni, képességeihez mérten fejlődhessen és bontakozhasson ki. Emellett elengedhetetlen, hogy folyamatos visszajelzést adjon a tanulók teljesítményéről, fejlődéséről, hogyegészséges énképük alakuljon ki és helyes önértékeléssel rendelkezzenek. A mai gyerekek más
igényekkel rendelkeznek, amiknek az iskolában is meg kell felelni. Más érdekli őket, mások a kompetenciáik is. Ezeket figyelembe véve kell kialakítani a tanítási-tanulási stratégiát is úgy, hogy emellett a pedagógus ne csak a tanulmányi munkájukra, hanem a lelki fejlődésükre is odafigyeljen.

Kiemelten fontosnak tartom, hogy a tanulók élményekkel telve térjenek haza és másnap örömmel érkezzenek az iskolába. Emellett nagyon fontos, hogy az iskolába érkező gyerekek számára egy biztonságos légkört alakítsunk ki és biztosítsuk számukra az óvoda és iskola közötti átmenetet.

Célom egy összetartó, közösen dolgozni tudó, egymásra odafigyelő közösség alakítása, ahol mindenki jól érzi magát és alkalmazható tudás birtokosává válik.

Beiratkozás

Információk

Beiratkozás: 2021. áprilisban

A felvett tanulóinknak emailben küldjük a kitöltendő űrlapot.

 Jelentkezés

A jelentkezés menete leendő elsősöknek

A MátrixSuli (Szent Imre Szakközépiskola és Általános Iskola) az ország egész területéről fogad diákokat. 

A pandémiás helyzet miatt a családokat egyenként fogadjuk szülői tájékoztatónkon. A jobb oldalon lévő űrlapon adják meg elérhetőségüket, hogy időpontot tudjunk egyeztetni Önökkel.

Felvételi eljárásunk többlépcsős, fontos, hogy az osztály csoportdinamikája kialakuljon, és hogy a szülők elvárásai és az iskola pedagógiai programja összhangban legyen. A gyermek-szülő-iskola hármas együttmükődése kiemelt szerepet kap a felvételi eljárás során is.

  • Személyes találkozóra hívjuk a családot, ahol a szülőket megkérjük, hogy meséljenek a kisgyerekről, eddigi fejlődéséről, óvodai éveiről. Megtudakoljuk a szülőktől, hogy mit várnak egy jó iskolától, részletesen elmondjuk, hogy a mi általános iskolánk mit tud nyújtani. Bemutatjuk a leendő tanítót, bejárjuk az iskolát. Míg a szülőkkel az iskola vezetősége beszélget, a gyermekkel egy pedagógus, vagy fejlesztő pedagógus játszik, kukucskál be a tanórákba.
  • Közös szimpátia esetén kopogtató foglalkozásra hívjuk a kis gyereket, ahol már leendő társaival is találkozik. Itt játékos feladatokkal mérjük fel a gyerekeket. Ez a foglalkozás jelenleg a pandémiás helyzet miatt változhat.
  • 2021. szeptemberében kezdő diákok helyét regisztrációs díj (30ezer Ft) befizetése esetén tudjuk tartani.
  • Sikeres beiratkozást követően a MátrixSuli szerződést köt a szülőkkel.

Az utolsó lépés a beiratkozás (idén április 15-16-án). Az sincs lemaradva, aki ez után szeretne beiratkozni, akkor a már beiratott iskolából iratjuk át a gyermeket.

Minden érdeklődőt szívesen várunk személyes találkozóra, ahol körbevezetjük iskolánkban.

Jelentkezéshez a következő e-mail címen vegyék fel velünk a kapcsolatot: matrixsulibudapest@gmail.com vagy töltsék ki az űrlapot!

 

Fizetendő alapítványi hozzájárulás mértéke a 2020/2021-es tanévre:

Havi fizetés esetén (12 hónapon át): 100.000Ft /hó

Testvér kedvezménnyel: 85.000 Ft/hó

A hozzájárulás fedezi épületeink fenntartási és fejlesztési költségeit, pedagógusaink és egyéb munkatársaink fizetését, a napi nyelvórákat, egyes szakköröket, tankönyvek árát. A hozzájárulás mérékét a beirtkozástól számított két éven belül nem emeljük.

Nem tartalmazza az étkezések és kirándulások önköltségi árát.

10 + 10 =