A digitális kultúra a Nemzeti alaptanterv korábbi változatában szereplő informatika tantárgyat váltotta fel, céljait tekintve használható tudás kialakítására törekszik. Megnevezésében is utal arra, hogy a digitális kompetencia összetett, túlmutat az eszközhasználaton és társadalmi vonatkozásai is jelentősek. A digitális kultúra minden tudásterületen, így projektjeinkben és tanóráinkon is megjelenik; modern iskolai tanulásunkat áthatja és rengeteg lehetőséget rejt magában.A negyedikesekkel a legutóbbi digitális kultúra órákon a QR kóddal, mint információhordozóval ismerkedtünk meg. Megbeszéltük fontosságát, hasznosságát és IKT eszközök segítségével gyakoroltuk a használatát, így már a tanórai tanulásban is alkalmazni tudjuk az információgyűjtéshez ezeket a kétdimenziós vonalkódokat.
A világ körülöttünk teljesen megváltozott, felgyorsult. A megváltozott környezet sajátosságaihoz a Mátrix Suliban innovatív tanítási- tanulási módszerekkel alkalmazkodunk. Célunk, hogy a nálunk tanuló diákok új utakat találjanak a tanulási tartalmak elsajátításához, és inspiráljuk őket, hogy bátran keressenek saját megoldásokat az őket körülvevő problémákra. Arra törekszünk, hogy valóban használható tudás kerüljön tanulóink birtokába.Harmadikosaink a digitális kultúra tantárgy keretén belül megismerkedtek a 3D nyomtatással. Közösen kigondolták és megtervezték kabalafigurájukat, kitartóan figyelemmel kísérték a nyomtatás hosszas folyamatát, mire 12 óra elteltével elkészült a forma. Fejlesztettük ezzel térlátásukat, alkotói képességüket, tapasztalatot szereztek az innovatív technológiákkal kapcsolatban, fejlődött rendszerszemléletük és ma is élmény volt számukra a tanulás .