2023. augusztus 26-án egy nagyszabású családi nappal ünnepeltük meg a Mátrix Csoport 25 éves születésnapját. Az alábbi videó egy kis összefoglaló a napról:
Archive
Sipos Etelka: Életút
A frissen megjelent interjúkötet lapjain egy modern népmese kel életre. Sipos Etelka mesél több évtizedes pedagógusi pályafutásáról, tanári és vállalkozói hitvallásáról, kedves szövetségesekről, irigykedő ellenlábasokról, és igen, szó esik egy botrányról is, amely még egészen friss…
A kötet rendezvényeinken kapható.
Ingyenes Alma együttes, lélegzetelállító LedShow, egész napos interaktív családi programokkal vár a 25 éves Mátrix Oktatási Központ
Találkozz az Alma Együttessel, légy részese egy különleges ledshownak: interaktív családi és gyerekműsor, artista, táncos és zsonglőr trükkökkel, egyedülálló eddig nem látott SUPER LED fényes ruhában. A Rejtélyek nyomában interaktív beszélgetés lesz Kovács József magánnyomozóval a szakma rejtelmeiről. Mely során betekintést nyerhettek egy olyan világba, ahol a rejtélyek és a detektív munka a főszereplő. De ez mellett még rengeteg klassz dolog vár kicsiket és nagyokat, mint a kutyás, méhészeti vagy épp a fodrász bemutató, de ingyenes légvárakkal, kézműveskedéssel, családi kvízjátékokkal is várunk benneteket és a nap végén értékes ajándékokat is nyerhettek!
Ünnepeljétek velünk a Mátrix Oktatási központ 25. születésnapját 2023. augusztus 26-án 9:30-18:00-ig Kecskeméten, a László Károly utca 16. szám alatt!
A parkolás a környező utcákban szombat lévén ingyenes!
Részletes program:
https://matrixsuli.hu/25eves
Egészséges életmód előadás a kecskeméti Mátrix Suliban
Az egészséges életmódról, étkezésről, konkrét receptötletekről és hasonló értékes témákról esett szó a pénteki Egészség & Életmód – Alapismeretek előadáson a kecskeméti intézményünkben, amelyet kifejezetten szülőknek tartottunk.
Mindenki elképesztően érdeklődő volt, nagyon jó kérdéseket tettek fel, rengeteg köztudatban élő téves információt tisztáztunk és beszéltünk meg részletesen. Mindenki bekapcsolódott egy-egy személyes, saját történettel, amik szintén nagyon hasznosak voltak, mert sok olyan dolgot lehetett általuk megválaszolni, ami ugyancsak gyakori félreértés az egészséggel és a táplálkozással kapcsolatban. Részletesen megbeszéltük a fő tápanyagaink forrásait, sok, jól variálható és kombinálható receptötletet osztottunk meg, illetve azt is, hogy mi alapján tudjuk összeállítani a fogásaink egyes részeit egészségesen, majd azokból egy teljes napot felépíteni.
A kikészített A/4-es jegyzetpapírok nem csak hogy teljesen megteltek, de többek még ezen felül saját füzetbe is jegyzeteltek. Ez alapján egyértelműen rengeteg hasznos ismerettel szolgált az előadás mindenkinek.
Várunk szeretettel minden érdeklődőt a következő alkalmon!
További részletek ide kattintva érhetők el.
MátrixSuli a TikTok felületén
Mostantól megtalálhatók lettünk a TikTok videómegosztó oldalon is! Amennyiben fent vagy, keress minket és kövesd a csatornánkat friss tartalmakért.
Elsőként a kecskeméti tagiskolánk bemutatkozó kisvideóit láthatod.
A csatorna neve: Mátrix Suli Általános Iskola (matrixsuli_altalanos)
Ovis program a kecskeméti Mátrix Suliban
Táncos-mozgásos élménynappal leptük meg a környékbeli ovik nagycsoportos gyerekeit a kecskeméti MátrixSuliban. Közel 100 kisgyermek érkezett iskolánkba: a Hosszú utcai, a Klapka utcai, a Csongrádi utcai, a Mátis Kálmán utcai Szivárvány és a Tóth László sétányi Csigabiga oviból.
A mátrixos élménydélelőtt reggel 10 órakor kezdődött egy vidám, játékos tánctanítással a Fantasy Dance Company jóvoltából. Az óvodások nagyon élvezték, hogy közel százan, együtt mozoghattak, és örömmel vettek részt a közös, zenés-táncos játékban. Majd egy kis svédasztalos harapnivalóval és üdítővel láttuk vendégül a kicsiket. Utána következett Zsuzsi néni meséje az erdei manókról. A történet főszereplője egy varázslatos erdőben élő tündér volt, akinek segítségével a kis óvodások megismerhették az erdő lakóinak életmódját és a természet szépségeit.
Az élménynap utolsó részében pedig egy kis aprócska ajándékot kapott minden résztvevő óvodás. A vendégség alatt a gyerekek megtapasztalhatták, hogy az iskolában mennyire vidám és szeretetteljes légkör van.
Az élménynap megszervezése és megvalósítása mindenki számára méltán örvendetes volt, a gyerekek pedig hálásak voltak a számukra szervezett programért.
Akik tartanak a nem állami iskoláktól
Hamarosan eljön a beiratkozások ideje, és nagyon sok szülő a nem állami iskoláktól azért tart, mert azt gondolja, hogy ott nem tanulnak annyit, amivel később a gyerek jó iskolába tud továbbtanulni! Ez pont nem így van, épp ellenkezőleg, mivel kis létszámú osztályok vannak iskolánkban, sokkal jobb tanulók és tudásúak a gyerekeink, hiszen magukhoz mérten a lehető legtöbbet ki tudjuk belőlük hozni!
A MátrixSuli Általános Iskola 3 helyen működik már nagyon sikeresen: Kecskeméten, Budaörsön és Budapesten, ahol nem egyedi, vagy alternatív tanterv mentén oktatunk, hanem az állam által elfogadott Nemzeti Alap Tanterv (NAT) szerint, csak élménypedagógiai alapon.
Ez azért is fontos számunkra, mert így tudjuk biztosítani az iskolák között az átjárhatóságot. Tehát bárhonnan, bármelyik osztályunkba át tudnak jönni a gyerekek, vagy bármelyik kiszemelt álom iskolába felvételizhetnek.
Maga a tanterv ugyanaz, de más módszerekkel, más úton érjük azt el. Projektalapú, élményoktatással adjuk át a tudást, így nincs stressz, félelem a tanártól, az iskolától.
Várjuk szeretettel a szeptemberben iskolába készülő gyerekeket és persze továbbra is az átjelentkezőket, akik úgy érzik, hogy nálunk több figyelemmel boldogabb, sikeresebb iskolai éveik lehetnek!
A fenti fotó a kecskeméti tagiskolánkban készült.
Miért fontos a jó iskola?
Nem csak a felnőtteknél, de a gyerekeknél is nagyon fontos, hogy jó emberek vegyék körül őket nap mint nap, hiszen olyanná válnak majd, amilyen a környezetük. Ezért is fontos, hogy jó felnőttek, jó gyerekek társaságában tölthessék napjaikat, akikben bízhatnak, akik hisznek bennük, őszinték és jó példaként szolgálnak nekik. Ezért a MátrixSuli csak olyan pedagógusokkal dolgozik együtt, akiknek a tudás átadása mellett fontos a gyerekek lelke, szeretettel, türelemmel és tisztelettel bánnak velük, és tudnak egyénileg is mindenkire figyelni.
Ezt szem előtt tartva, kiscsoportban, családias környezetben, maximum 15 fős osztályokban folyik az oktatás. Iskolánkban diákjainknak örömteli, színes, kiegyensúlyozott életet szeretnénk biztosítani, szerető gondoskodással vesszük őket körül, érzelmi és szociális biztonságot nyújtunk számukra.
Pedagógiai szempontból nagyon fontos számunkra, hogy az iskola a szülőkkel együttműködve végzi a gyermekek tanítását, nevelését, tevékenységünknél a bizalom, a tisztelet és az empátia, nemcsak a gyerekek felé irányul, de az őket nevelő családok felé is.
A szeretetteljes környezet mellett nagy hangsúlyt fektetünk a készségek és a személyiség fejlesztésére.
A jövőre tekintve pedig nélkülözhetetlen, hogy jó kommunikációs és együttműködési készségekkel rendelkező, kreatív, boldog és felelősséget vállalni tudó fiatalokat neveljünk, akik képesek a problémákat azonosítani és megoldani, kitartóak és érzelmi intelligenciájuk magas szintű.
Mi valóban olyan iskolát hoztunk létre, ahová minden nap szeretnek a gyerekek jönni, ahol a tudás megszerzése mellett szórakozva telik a napjuk, nincs se a gyereknek, se a szülőnek stressz az iskola miatt.
A MátrixSuli nyitott iskola, elfogadjuk, természetesnek tartjuk, hogy minden gyerek, fiatal más és más, önálló személyiség. Fontosnak tartjuk a tanulók minél mélyebb megismerését, egyéni fejlesztését.
Milyen egy nap a Mátrix Suliban?
Az iskolát választó szülőknek az első gondolatuk mindig az, hogy vajon „milyen lehet egy nap a Mátrix Suliban?”
Most megmutatjuk, mennyire más, mint az állami intézmény, és ha tetszik, megköszönjük, ha eljuttatod mások felé is!
Nálunk teljes másként van felépítve egy nap, mint a hagyományos iskolában. Más a napirend és más a tantárgyak bontása is. Ami egyből szembetűnik az az, hogy iskolánkba szeretnek jönni a gyerekek, nem halljuk sosem a szülőktől azt, hogy a gyerek reggel szorong, stresszel, nem akart jönni, vagy épp kifogásokat keresett volna. (Persze erősítsetek meg minket ide járó szülők!) A folyóson sem mennek el lesütött szemmel mellettünk, egy félig elmormolt jó reggelt köszönéssel, helyette öleléssel üdvözölnek, mesélnek és sztoriznak.
Ezért boldogok a Mátrixos gyerekek!
A reggel beszélgetőkörrel indul, és a délelőtt folyamán van még lehetőség szabadidőre, játékra is. A délutáni idősávban is vannak tanórák, de akkor már főleg művészeti vagy mozgásos órákat tartunk.
Maga a tanítás 8:30-kor kezdődik, de a gyerekeket már 7:30-tól várjuk. Itt természetesen a szülőkre van bízva, hogy mikorra érnek ide, viszont szeretnek a gyerekek már fél 8-ra jönni, mert akkor van idejük a tanító nénivel beszélgetni, mesélni, hisz rengeteg élményt hoznak otthonról.
8:00-8:30-ig minden reggel beszélgetőkörrel indítjuk a napot. Erre van egy saját tematikánk, néha viszont felülbírálják az éppen aktuális külső tényezők, pl. ha a világban olyan dolgok történnek, ami már rájuk is hatással van, akkor azokról beszélgetünk. Ezeken a beszélgetőkörökön mélyebb, lelki témákra fókuszálunk, amivel növeljük az önbecsülésüket, segítjük őket a tisztességre, jóra nevelni.
Majd 8:30-tól kezdődnek a tanórák. Mi nem vagyunk időkerethez kötve, így nem 45 perces becsöngettek, kicsöngettek blokkról beszélünk. Ha azt látjuk, hogy a gyerekek nem képesek befogadni, vagy nehezen veszik az órán hallottakat, akkor 30 perc után szünetet tartunk. Viszont ha nagyon leköti őket, érdekesnek és izgalmasnak tartják, és a figyelmük még nem lankad, akkor a hatékony tanítás érdekében nem szakítjuk meg 45 perc után az órát, hanem azt a témát végigvesszük. Nagyon fontos nálunk, hogy érdekesen és izgalmasan, a gyerekeket bevonva tartjuk a tanórákat, így legtöbbször a gyerekek szokták még kérni, hogy ne hagyják abba az órát, mert még szeretnének a témával foglalkozni.
Egy rövid példával szemléltetném, pl. ha matematika órán a mértékegység a tananyag, akkor nálunk nem számokat magoltatunk be, padokban ülve egy füzetlap felett, hogy hol, milyen mértékváltással számoljanak, hanem szemléltetjük azokat. Megmutatjuk mérleggel a deka és kilogramm különbségét, centiméterrel mérünk, liter váltószámainál pedig, ha kell, locsoljuk a vizet. Egyrészt a kellő játékos gyakorlat során valóban megtanulják értelmezni is ezt, másrészt nem fáradnak el, hiszen aktívan, de játékosan vesznek részt a tanórán.
12 órától egy hosszabb ebédszünetet tartunk, majd délután 15 óráig még vannak tanórai foglalkozásaink. Amihez tartjuk magunkat, hogy a nagyobb figyelmet érintő tantárgyakat – írás, olvasás, matematika, angol – a délelőtti blokkokba tesszük, majd a készségtantárgyakat – ének, rajz, technika -, ahol már nem kell olyan erősen koncentrálni, azokat inkább ebéd utánra.
15 órától pedig megcsináljuk, ha van házi feladat. Hétköznap nem minden nap kapnak házi feladatot a gyerekek, hiszen a kis létszám miatt a tanórákon van elég idő minden gyermeknek elsajátítani az anyagot, hétvégére viszont mi is szoktunk egy kicsit feladni.
Ha elnyertük a bizalmadat, kérj egy személyes találkozási lehetőséget, vagy látogass el nyílt napunkra!
Az Életrevaló program keretén belül folyik tovább az oktatás
Néhány napja mutatta be a kispesti MátrixSuli Általános Iskolában Sávai-Viola Erika az ÉLETREVALÓ oktatási programot. Ennek kapcsán beszélgettünk Erikával a MátrixSuli Általános Iskolák (Budaörs, Budapest és Kecskemét) igazgató helyettesével, aki számára nem újdonság ez a program, hiszen 10 évig felelt egy személyben az Életrevaló programért egy másik általános iskolában. Erika maga is gyakorló édesanya, 3 kigyermeket nevel, és emellett angoltanárként pedagógusi hivatását is gyakorolja.
Tehát nagyon komoly, 10 éves tapasztalatod van magával az Életrevaló programmal, ennek láthattad a hosszútávú előnyeit és hátrányait is. Miért volt szükség a változásra, és mi hívta ezt most elő?
Sávai-Viola Erika: Hátrányát nem tapasztaltunk, előnyét pedig felsorolni sem tudnám. A program működik, és nagyon örülök, hogy a MátrixSuli Általános Iskolában is bevezetésre kerül. Mi itt a MátrixSuliban folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy jobbá váljunk, ami nem azt jelenti, hogy eddig nem volt jó; hanem pont az az oktatási rendszer nehézsége, hogy lassan reagál a megváltozott környezetre.
Egyszerűen annyit változott a világ az elmúlt években, nemcsak hogy annyit változott, de egyre gyorsabban történnek ezek a változások, szóval a piaci szereplők – és ez legyen akár egy általános iskola –, akik erre nem reagálnak, azok nem lesznek életképesek. A MátrixSuli Általános Iskola pedig mindig is azt mondta magáról, hogy innovatív iskola, és ez pont azt jelenti, hogy nyitottak vagyunk az újdonságra, folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amiben többet és még jobbat tudunk adni a gyermekeknek, ezáltal a családoknak.
Ami egyrészt a változást létrehívta és mondhatjuk, hogy követelte, azok az elmúlt 3 év történései. Hiszen a Covid alatt annyira megváltoztak a gyerekek körülményei, nagyobb lett az elszigetelődés, kevésbé volt kapcsolatuk az embereknek egymással. A gyerekek egy-egy covidos évben hónapokat töltöttek izoláltságban, és azok a gyerekek, akik most szeptemberben lesznek elsősök, pont a társadalmi szocializációs éveiket ezekben az időszakokban otthon töltötték.
Mi is pontosan az Életrevaló program?
Sávai-Viola Erika: Az Életrevaló program egy szervezeti kultúra, ami biztosítja, hogy a gyerekek jó gyakorlatok kialakítása mentén, megismerjék és a mindennapjaikba beépítsék a program 7 szokását. Gyakorlatilag ez egy módszertani kosár, ami segítséget ad a pedagógusoknak a mindennapi pedagógiai munkájuk jobbá tételében. Ez nem egy kötelezően előírt program, hanem tényleg ajánlást tesz, amiben a pedagógus megtalálhatja azt, ami az adott gyerekközösséget a legjobban szolgálja, illetve ami az ő pedagógusi stílusához a legjobban illeszkedik. Lényegében azok a 21. századi készségek, amiket a munkavállalók keresnek, a gyerekek mindennapjaikba be fognak épülni. Ez azt jelent, hogy képesek lesznek önszabályozásra, célok kialakítására, időtervezésre, vagyis önmaguk szervezésére, csapatban való dolgozásra, egymásra való odafigyelésre, együttműködés teremtésére. Ezen túl az önfejlesztés és az önmagukra való figyelem is sokkal hangsúlyosabb lesz.
A már meglévő Mátrixos tanulókat mennyire érinti ez a változás?
Sávai-Viola Erika: Nekik annyi fog az egészből tapasztalatként megjelenni, hogy ez a sokféle szerteágazó innovatív módszer egy rendszerré áll össze. Ez nem egy drasztikus 180 fokos fordulat az eddigi pedagógiánkat tekintve, továbbra is a meglévő módszereink mentén haladunk, amit eddig csináltunk, de ezt most az Életrevaló program keretében foglaljuk rendszerbe, ami sokkal hatékonyabban segíti majd a munkánkat. A pedagógusaink eddig is mindig keresték az innovatív módszereket, így a meglévő tanulóink nem fogják azt tapasztalni, hogy egy teljesen új iskolába csöppentek. Várjuk nagy szeretettel a jelenleg nagycsoportos óvodásokat a 2023/24-es tanévre, illetve az átjelentkezőket a már meglévő osztályainkba.